مطالعه ای که توسط دانشگاه ایالتی کانزاس انجام شده و توسط هرشی انجام شده است نشان می دهد که هزاره ها – افراد ۱۸ تا ۲۵ ساله – همیشه شکلات های اخلاقی را که ادعا می کنند ترجیح می دهند انتخاب نمی کنند.

نتایج نشان داد که مصرف کنندگان هزاره ممکن است ادعا کنند که محصولات اخلاقی را ترجیح می دهند، اما در واقعیت اغلب تمایلی به پرداخت قیمت برتری که دارند ندارند.

این تحقیق همچنین نشان داد که مصرف کنندگان جوان تر ترجیح زیادی برای برچسب های تمیز دارند، اما بیشتر نگران چربی بالا هستند تا قند زیاد در شکلات. با ۳۰ درصد انتخاب قند بالاتر، ۱۴ درصد شکر کمتر، ۱۱ درصد چربی بیشتر و ۴۵ درصد چربی کمتر.

این مطالعه ترجیحات اعلام شده برای شکلات را در میان هزاره ها در گروه های متمرکز با انتخاب های واقعی محصول بر اساس تجزیه و تحلیل کامپیوتری مقایسه کرد. این نشان داد که عوامل اجتماعی به ندرت بر انتخاب محصول تأثیر می‌گذارند و بعید است که بر عواملی مانند قیمت، نام تجاری و مواد تشکیل دهنده برتری داشته باشند.

افراد مسن در گروه بیشتر نگران مسائلی مانند گواهینامه Rainforest Alliance، مواد ارگانیک و منبع اخلاقی تایید شده بودند.

محققان گفتند که حمایت از پروژه‌های مسئولیت‌های شرکتی که از جنگل‌های بارانی محافظت می‌کنند و منابع اخلاقی را تضمین می‌کنند، هدف ستودنی است، اما هنوز مشخص نیست که آیا حساسیت اجتماعی نوظهور هزاره‌ها یک مد است یا نه، یک تغییر اساسی در ترجیحات مصرف‌کننده که تصویب خواهد شد. به نسل‌های بعدی، یا یک اثر هم‌گروهی که همراه با هزاره‌ها پیر خواهد شد.»

پژوهشگران ابتدا چهار گروه متمرکز با هزاره های جوان (۲۵-۱۸) و چهار گروه با هزاره های مسن (۳۵-۲۶) برگزار کردند تا در مورد ترجیحات آنها برای آب نبات سؤال کنند.

سپس از ۲۱۸ دانشجو از دانشگاه ایالتی کانزاس خواست که یکی از دو گزینه شکلات بدون مارک روی صفحه را انتخاب کنند.

شکلات‌ها نام‌های عمومی و فهرستی از مواد تشکیل دهنده با برچسب تمیز یا ناپاک، اطلاعات اولیه مانند محتوای چربی، قند یا کالری یا اظهاراتی مانند Faitrade، غیر GMO یا فاقد گلوتن داشتند.

این نشان داد که مصرف کنندگان هزاره کمتر احتمال دارد محصولاتی با اظهارات اخلاقی را انتخاب کنند، علیرغم ادعای خلاف این در گروه های متمرکز. با این حال، محققان اظهار داشتند که گروه پژوهشی تحصیلات بیشتری نسبت به جمعیت عمومی داشتند. این مطالعه شامل هیچ برندی نشد.

هرشی، نستله و موندلز همگی سال گذشته برنامه‌هایی را برای حرکت به سمت برچسب‌های پاک‌تر و مواد تشکیل‌دهنده به راحتی اعلام کردند. مطمئناً به نظر می رسد که این روندی است که در سراسر صنعت در حال افزایش است، اما دیدگاه شما چیست؟



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۱-۰۴ ۱۶:۲۲:۰۴
عناوین بصورت هشتگ: #پرداخت #بهای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *