چه کسی غذای من را پرورش می دهد، آیا حقوق آنها منصفانه است و آیا از روش های کشاورزی سازگار با محیط زیست استفاده می کنند؟ اینها برخی از سوالاتی است که توسط مصرف کنندگان آگاه پرسیده می شود زیرا اجلاس جهانی آب و هوای COP26 در گلاسکو در این ماه مسائل پایداری را در پیش زمینه قرار می دهد.
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط رادار GlobeScan، مردم در سراسر جهان به طور فزاینده ای در حال تغییر گزینه های خرید خود در تلاش برای ایجاد تفاوت در مسائل مورد علاقه خود هستند. علاوه بر این، اکنون فقط بیش از سه چهارم مصرف کنندگان می گویند که معتقدند می توانند بر رفتار مسئولانه یک شرکت از طریق انتخاب های خرید خود تأثیر بگذارند.
با پرداختن به این موضوع – با تمرکز ویژه بر زنجیره های تامین کاکائو – برندهای پایدار میزبان یک وبینار با Fairtrade، Lidl، و Tony’s Chocolonely بودند.
با درگیر شدن با مسائل پایداری، شرکتهای شکلاتسازی میتوانند به مشتریان خود نشان دهند که نگرانیهایشان را به اشتراک میگذارند و تعهدات مسئولانهای میپذیرند که هم برای مردم و هم برای سیاره زمین مفید است.
افزایش اشتها برای شکلات منصفانه در فروش کاکائو Fairtrade نیز منعکس شده است که سالی قوی در بازارهای مصرف بین المللی داشت و برندهای بیشتری برچسب را به محصولات خود اضافه کردند. اتریش، بلژیک، ایتالیا و ایالات متحده همگی نمونه هایی از بازارهایی هستند که رشد قابل توجهی در فروش محصولات کاکائویی Fairtrade در سال ۲۰۲۰ دارند.
Tony’s Chocolonely بخشی از این رشد بوده است – با فروش جهانی سال به سال. Paul Schoenmakers، رئیس Impact در Tony’s Chocolonely فکر میکند که این روند همچنان ادامه دارد. قطعاً حرکتی در حال رشد است و ما در مسیر درستی حرکت میکنیم. شخصاً من واقعاً به تغییر اعتقاد دارم و می توانم تغییر را در حال وقوع ببینم – فقط باید آن را تسریع کنیم.
در واقع، برندهایی مانند Tony’s Chocolonely و همچنین Lidl به ارائه محصولات بیشتر برای کشاورزان کاکائویی خود ادامه می دهند. با مشارکت Fairtrade International، هر دو شرکت طرحهای منحصربهفردی را ایجاد کردهاند که از Fairtrade بهعنوان پایه استفاده میکند و برای درآمد زندگی ایجاد میکند.
Schoenmakers گفت: ما همراه با Fairtrade، قیمت مرجع درآمد زندگی (LIRP) را به عنوان معیار در صنعت کاکائو قرار دادیم. از آن زمان بن و جری، خرده فروشانی مانند آلبرت هیجن در هلند و همچنین REWE و Aldi در آلمان همگی متعهد شدند که قیمت مرجع درآمد زندگی را بپردازند. مدل LIRP، از جمله منابع و تحقیقات پشتیبان آن، برای هر کسی آزاد است تا برای خود استفاده کند. بنابراین سایر شرکت ها می توانند به آن مراجعه کنند و همچنین شروع به پرداخت قیمت بالاتری کنند.
Lidl، تخفیفدهنده آلمانی که در سطح جهانی فعالیت میکند، راه خود را راهاندازی کرد! شکلات تخته ای در ایالات متحده در سال گذشته. استفان شوارتز، معاون اجرایی خرید در Lidl ایالات متحده، در مورد راه اندازی این محصول اظهار داشت: “Lidl متعهد به سرمایه گذاری در محصولات و مدل های تجاری است که بازدهی بیشتری را برای افرادی که در زنجیره تامین کار می کنند، داشته باشد، و این به ویژه در مورد کاکائو مهم است. صنعت. با طراحی و راه اندازی اولین نوار شکلات لیبل خصوصی با هدف حمایت مستقیم از کارگران، کشاورزان خرده پا و جوامع محلی، گام مهم دیگری در این راستا برمی داریم. ما از حمایت شرکای خود در Fairtrade که به ساخت برنامه های نوآورانه مانند Way To Go کمک می کنند سپاسگزاریم! ممکن است.
زنجیره تامین می تواند طولانی و پیچیده باشد. وجود منابع در منطقه ای که محصولات در آن رشد می کنند، توسعه اقدامات پایداری را آسان تر می کند. تجارت منصفانه آفریقا بهعنوان دفاتر منطقهای در سرتاسر قاره عمل میکند تا مشارکتهایی مانند شراکتهایی مانند Lidl و Tony’s Chocolonely را به واقعیت تبدیل کند.
آن ماری یائو، مدیر منطقهای کاکائو برای تجارت منصفانه آفریقا، این ارتباطات را ارزشمند میداند: «از طریق تجارت منصفانه، شرکتها به شبکهای از کشاورزان بسیار ماهر و سازمانیافته دسترسی پیدا میکنند که برای ایجاد جوامع قوی در درازمدت مجهز هستند. کسب و کارها همچنین از رویکردهای مناسب ما بهره مند می شوند که به آنها کمک می کند تا به اهداف اجتماعی و زیست محیطی خود برسند. در عین حال، تعاونیهای کاکائو قیمتهای ثابتی کسب میکنند، کسبوکارها و جوامع خود را توسعه میدهند تا با مسائلی که برایشان مهم است مقابله کنند و برای آیندهشان برنامهریزی کنند.
اشتهای عمومی برای مواد غذایی تولید شده پایدار همچنان در حال افزایش است زیرا خریداران به دنبال راه های جدیدی برای حفظ ارزش های خود هستند. این فرصتهایی را برای برندها و خردهفروشان ایجاد میکند تا کارها را کاملاً متفاوت انجام دهند و تقاضای مصرفکننده را برآورده کنند و در عین حال تأثیر مثبت برند را ایجاد کنند.
با رشدی مانند این، برندهای جهانی بیشتری به دنبال چگونگی ایجاد زنجیره تامین پایدار و همچنین ارائه آنچه که خریداران به طور فزاینده ای می خواهند، خواهند بود.
– نوشته مری لینل سیمونز، مدیر بازاریابی و روابط خارجی در تجارت منصفانه آمریکا
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۰:۰۵
عناوین بصورت هشتگ: #وبلاگ #مهمان #Lidl #Tonys #Chocolonely #راه #را #برای #ارائه #کاکائو #پایدار #نشان #می #دهند