در ماه مه، اخبار آنلاین بی‌بی‌سی گزارش داد که بسیاری از میان وعده‌های میوه‌ای که ظاهراً «سالم» برای کودکان طراحی شده‌اند، حاوی قند بیشتری نسبت به شیرینی‌ها هستند. این بر اساس گزارش گروه کمپین، Action on Sugar، که به بررسی ۹۴ محصولی که در بریتانیا در فروش هستند، مانند میوه‌های خشک روکش دار پرداخته است. این نشان داد که یک سوم حاوی سه یا چهار قاشق چای‌خوری شکر و ۸۵ درصد آن «شکرتر از شیرینی‌های Haribo Starmix» است.
کارشناسان بهداشت کودک گفتند که این یافته ها “وحشتناک” بود. با این حال، صنعت خاطرنشان کرد که بیشتر تنقلات حاوی قند افزودنی نبودند و آنهایی که داشتند به وضوح برچسب گذاری شده بودند.
این گروه از تولیدکنندگان مواد غذایی خواست تا از افزودن قندهای غیرضروری به میان وعده های میوه ای خودداری کنند و در عین حال آنها را به عنوان «یکی از پنج مورد در روز» معرفی کنند.
در مقاله آنلاین، کاترین جنر، مدیر کمپین Action on Sugar، می‌گوید: «والدین بدون اینکه تولیدکنندگان مواد غذایی مسائل را با ادعاهای گمراه‌کننده اشتباه بگیرند، به اندازه کافی سخت می‌دانند که «سالم» چیست.»
علیرغم بهبودهایی که در مورد فهرست بندی و شناسایی مواد تشکیل دهنده در برچسب مواد غذایی ایجاد شده است، این درست است که ادعاهای بهداشتی روی برچسب مواد غذایی می تواند گمراه کننده باشد. بدیهی است که این امر ارتباط زیادی با بازاریابی و اطمینان از برجسته شدن و جذابیت محصولات برای مصرف کنندگان دارد. با این حال، تعداد فزاینده ای از برندها در بازار وجود دارد که واقعاً ادعاهای سلامتی خود را جدی می گیرند. شاید باید دستورالعمل های سخت گیرانه تری در مورد ادعاهای سلامتی وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که آن دسته از محصولاتی که واقعاً فقط حاوی مواد خوب هستند در کنار رقبای نه چندان سالم برجسته شوند. این بحثی است که احتمالاً در جریان است. دیدگاه شما چیست؟



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۸-۲۸ ۱۶:۳۴:۰۶
عناوین بصورت هشتگ: #میان #وعده #های #سالم #تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *