تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میان‌وعده‌های سالم در چین در حال افزایش است و مصرف‌کنندگان چینی بیشتر آجیل، دانه‌ها، میوه‌های تازه، سبزیجات و تنقلات لبنیات مصرف می‌کنند، در حالی که بیش از یک چهارم آنها شیرینی‌های شکلاتی کمتری مصرف می‌کنند.

در حالی که میان‌وعده اغلب به‌عنوان یک جایگزین دلپذیر و راحت برای وعده‌های غذایی سنتی در نظر گرفته می‌شود، بسیاری از مصرف‌کنندگان اکنون بر سلامت خود تمرکز می‌کنند و فرصت جدیدی برای میان‌وعده‌های سالم ایجاد می‌کنند. گزارش جدید Mintel نشان می‌دهد که از هر ۱۰ (۴۰%) مصرف‌کنندگان شهری چینی، ۴ نفر امروز در مقایسه با شش ماه قبل، آجیل و دانه‌های بیشتری می‌خورند.

با اشاره به افزایش محبوبیت این تنقلات سالم، ۵۸ درصد از مصرف کنندگان می گویند که آجیل و دانه ها طعم خوبی دارند و ۴۴ درصد می گویند که خوردن آنها راحت است، در حالی که تنها ۹ درصد می گویند آجیل و دانه ها ناسالم هستند.

به نظر می رسد که آجیل در چین تقاضای بالایی دارد زیرا فعالیت عرضه محصول نیز در حال افزایش است. بر اساس پایگاه داده جهانی محصولات جدید Mintel (GNPD)، ۱۷.۵ درصد از محصولات میان وعده ای که بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در چین عرضه شدند، آجیل بودند، در مقایسه با ۱۵.۳ درصد از محصولات عرضه شده در سطح جهانی.

روند میان وعده های سالم به محبوبیت فزاینده آجیل و دانه ها در کانال های خرده فروشی نیز کمک می کند. در بازار خرده فروشی تنقلات چین، آجیل و دانه ها با ارزش خرده فروشی ۲۶۳.۷ میلیارد یوان (۳۸.۲۴ میلیارد دلار) بزرگترین دسته بندی است. پیش‌بینی می‌شود که این بخش از نظر ارزش بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ با CAGR 10.7 درصد رشد کند و به ۳۴۵ میلیارد یوان برسد.

چینگ یانگ، تحلیلگر ارشد غذا و نوشیدنی در شرکت تحقیقاتی Mintel، می‌گوید: «مصرف‌کنندگان چینی از فواید سلامتی آجیل و دانه‌ها آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند. اکنون، به نظر می‌رسد که خوردن آجیل و دانه‌ها دیگر کاری برای از بین بردن زمان در حین گفتگو با دوستان نیست، بلکه بخشی از پیگیری کلی یک سبک زندگی سالم و مد روز است.

بنابراین، شرکت‌ها باید به بسته‌بندی محصولات فله‌ای آجیل و دانه‌های سنتی به نفع محصولات مارک دار که به عنوان یک میان وعده سالم هستند، فکر کنند. ما شاهد رونق تعدادی از مارک های آجیل در هنگام استفاده از این روند مصرف هستیم.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که از هر ۱۰ (۶۱%) مصرف‌کننده، ۶ نفر یک میان‌وعده سالم را با «کاملاً طبیعی» مرتبط می‌دانند، در حالی که ۴۲ درصد آن را با «غنی‌شده با مواد مغذی اضافی» مرتبط می‌دانند. یک سوم (۳۱٪) از مصرف کنندگان چینی تنقلات سالم را با “پر پروتئین” و انحرافات جمعیتی نسبت به مصرف کنندگان مرد ۲۵-۲۹ ساله (۴۲٪) مرتبط می دانند. علاوه بر این، از هر ۱۰ (۴۱٪) مصرف کنندگان چینی ۴۰ تا ۴۹ سال، میان وعده های سالم را با “کم نمک” مرتبط می دانند.

علاوه بر این، نشان می‌دهد که ۲۶ درصد از مصرف‌کنندگان شهری چینی امروز در مقایسه با شش ماه پیش کمتر شیرینی‌های شکلاتی می‌خورند، در حالی که ۲۳ درصد بیشتر مصرف می‌کنند.

با این حال، ۶۳٪ از مصرف کنندگان چینی میوه ها و سبزیجات تازه بیشتری را به عنوان میان وعده مصرف می کنند و ۴۲٪ بیشتر از میان وعده های لبنی استفاده می کنند.

یانگ می‌افزاید: «مصرف‌کنندگان چینی نسبت به مصرف قند و چربی خود آگاه هستند. بنابراین، مصرف کنندگان بیشتری برای میان وعده به سراغ میوه ها و سبزیجات تازه یا غذاهای لبنی می روند. این نشان‌دهنده فرصتی رو به رشد برای برندهای غذا و نوشیدنی است که از درک سالمی (مثلاً مکمل‌های غذایی، غلات و ماست) بهره می‌برند تا با تولید محصولاتی با فرمت میان‌وعده، از مناسبت میان‌وعده استفاده کنند.

تحقیقات ما نشان می دهد که زنان چینی به کالری اهمیت می دهند، در حالی که مردان چینی به پروتئین اهمیت می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع – و این واقعیت که میانگین سطح سدیم در میان وعده های گوشتی چین کمتر از میانگین جهانی است و سطح آن به مرور زمان در حال کاهش است – ادعای «سدیم کاهش یافته» هنوز به ندرت در میان وعده های گوشتی دیده می شود و بنابراین، می تواند برای رفع نیازهای مصرف کننده استفاده می شود.»



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۳-۲۸ ۰۱:۱۱:۰۵
عناوین بصورت هشتگ: #میان #وعده #سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *