به گفته یکی از تحلیلگران، که قیمت گذاری فعلی در خرده فروشان بریتانیا را “برای تولیدکنندگان ناپایدار” توصیف کرده، اختلاف قیمت بین یونیلور و خرده فروش سوپرمارکت تسکو که باعث شد مارک های معروف به طور موقت به صورت آنلاین در دسترس نباشند، “فقط آغاز است”.

این درگیری که هفته گذشته آغاز شد، پس از درخواست یونیلیور برای افزایش ۱۰ درصدی قیمت در برندهای FMCG خود، از جمله بستنی Marmite و Ben & Jerry’s رخ داد. این اقدام که با مقاومت تسکو مواجه شد، برای جبران کاهش ارزش پوند انگلیس بود.

اگرچه این اختلاف در همان هفته حل شد، اما اکنون تحلیلگران و حتی سیاستمداران هشدار می دهند که این می تواند نشانه ای از اتفاقاتی باشد که در نتیجه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) در پیش خواهد بود.

جک اسکلی، تحلیلگر Euromonitor International خاطرنشان کرد: «برگزیت صرفاً محرک است. استراتژی قیمت گذاری فعلی در خرده فروشان بریتانیا برای تولیدکنندگان ناپایدار است.

«بعداً، این احتمال وجود دارد که همین سقوط عمومی تنها آغاز راه باشد. شرکت‌های بیشتری – به‌ویژه آنهایی که مواد خام را از خارج از بریتانیا تولید یا تهیه می‌کنند – از خرده‌فروشان انتظار افزایش قیمت‌ها را دارند. این می تواند سایر غول های FMCG مانند Mondelēz International و Pepsi و همچنین شرکت های غیر غذایی مانند Procter & Gamble را شامل شود. اگر هزینه مواد خام افزایش یابد، این امر بر محصولات تولید شده در بریتانیا، از جمله نستله، تأثیر خواهد گذاشت.

اسکلی اضافه کرد که برای مدتی خرده فروشان قدرت را در روابط با تولیدکنندگان حفظ کرده اند – سهم بازار برچسب خصوصی رشد کرده است و مشکلات قیمت گذاری فقط بر محصولات خاصی مانند شکلات و تولیدکنندگان خاص (Mondelez و Ferrero) تأثیر گذاشته است.

با این حال، اثرات برگزیت این پتانسیل را دارد که تولیدکنندگان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد. راه حل های سازش باید برآورده شود. این راه‌حل‌ها هر چه که باشند، احتمالاً در بین خریداران محبوبیت ندارند.» او توضیح داد.

به طور جداگانه، در گزارشی که اوایل این هفته توسط لیبرال دموکرات ها منتشر شد، نیک کلگ، سیاستمدار گفت، در صورت خروج سخت از اتحادیه اروپا، تولیدکنندگان با چشم انداز افزایش قیمت مواد اولیه خام، هم از تولید داخلی و هم به دلیل افزایش هزینه واردات، مواجه می شوند. تعرفه ها اعمال می شود.

معاون سابق نخست‌وزیر با توجه به اینکه ۷۰ درصد مواد غذایی وارداتی از این قاره وارد می‌شود، افزود: مصرف‌کنندگان ناگزیر باید هزینه‌های این فشارها را متحمل شوند و در عین حال شاهد افزایش قیمت مواد غذایی وارداتی از جمله محصولات پرطرفدار هستیم. عادت به ارزان خریدن.»

این شامل شکلات نیز می شود که به گفته کلگ، با تعرفه ۳۸ درصدی مواجه خواهد شد.

در این گزارش اشاره شد که تولیدکنندگان شیرینی در این قاره نیز ممکن است تصمیم بگیرند که نبرد طولانی مدت با بریتانیا بر سر تعریف شکلات را از سر بگیرند. برای سال‌ها، قوانین اتحادیه اروپا مانع از عرضه محصولاتی مانند شیر لبنیات Cadbury’s (که دارای مواد جامد شیر بالا است، اما چربی کاکائو کمی دارد) به عنوان «شکلات» به بازار عرضه می‌شد.

در حالی که بریتانیا قوانینی را در سال ۲۰۰۰ تضمین کرد که تضمین می‌کرد شکلات بریتانیا از وضعیت مشابه شکلات قاره‌ای برخوردار باشد، کلگ اضافه کرد: «به محض اینکه اتحادیه اروپا را ترک کنیم، کاملاً ممکن است فشار برای بازگشت به رویکرد قبلی افزایش یابد و در نتیجه تولیدکنندگان انگلیسی مانند Cadbury در یک نقطه ضعف رقابتی قرار دارد.



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۲-۲۸ ۱۴:۵۲:۰۶
عناوین بصورت هشتگ: #قیمت #برگزیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *