بر اساس تحقیقات جدید، در حالی که نگرانی‌های بهداشتی باعث تقویت بخش عملکردی شیرینی در این کشور شده است، بازار شیرینی‌های قندی چین رو به کاهش است.

Mintel دریافت که تا سال ۲۰۱۴، بازار شیرینی‌های شکری در چین رشد مثبتی داشت، با این حال سال ۲۰۱۵ نقطه عطفی بود.

بازار شاهد کاهش حجم فروش بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بود و پیش‌بینی می‌شود این روند تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشته باشد. این گروه تحقیقاتی می‌گوید دو دلیل اصلی این امر کاهش رشد اقتصادی و افزایش نگرانی مصرف‌کنندگان در مورد مصرف شکر است.

با این حال، از طرف دیگر، نگرانی های سلامتی به افزایش محبوبیت آب نبات های کاربردی، مانند گلودرد یا شیرینی های ویتامین C کمک کرده است.

لوریس لی، تحلیلگر غذا و نوشیدنی در Mintel، می گوید که نوآوری بر اساس نیازهای جمعیتی می تواند به رشد بازار کمک کند. در شش ماه منتهی به آگوست ۲۰۱۶، در حالی که از هر چهار مصرف‌کننده چینی، سه نفر آدامس مصرف می‌کردند و از هر پنج مصرف‌کننده، سه نفر از نعناع می‌خوردند، ۴۵ درصد از این مصرف‌کنندگان آب‌نبات کاربردی خوردند که نشان‌دهنده فرصتی برای این زیررده است.

با توجه به تمرکز تولید کنندگان بیشتر بر روی آب نبات های تسکین دهنده گلو و آب نبات های غنی شده با ویتامین C یا کلسیم، تنوع آب نبات های کاربردی موجود در بازارهای چین محدود است.

در نتیجه، پتانسیلی برای شرکت ها وجود دارد که گزینه های بیشتری را برای گسترش بازار در نظر بگیرند. لی پیشنهاد می‌کند که توسعه محصولات بر اساس خواسته‌های متنوع گروه‌های جمعیتی مختلف می‌تواند استراتژی خوبی برای اجرا باشد.

به عنوان مثال، ظاهر کلاژن در آب نبات در حال افزایش است. کلاژن پروتئینی است که مکمل خوبی برای ضد پیری محسوب می شود. مثال دیگر شامل استفاده از آهن در آب نبات است که در حال حاضر در ژاپن و تایوان موجود است. آهن با سلامتی و انرژی همراه است، برای پوست مفید است و اغلب برای جلوگیری از کم خونی مصرف می شود.

یک نمونه اسید فولیک و آب نبات آهن با طعم گریپ فروت و سیب در ژاپن است که برای زنان باردار طراحی شده است و ادعا می کند که حاوی مقدار توصیه شده روزانه آهن، اسید فولیک، ویتامین B6 و ویتامین B12 در هر دو واحد است.

لی می‌گوید یکی دیگر از فرصت‌های بالقوه برای تولیدکنندگان، هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان فعال با آب نبات‌های کاربردی است که حاوی تورین به‌عنوان یک ماده است.

تحقیقات Mintel نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مردان و یک چهارم زنان می‌خواهند توده عضلانی خود را افزایش دهند و بیش از دو نفر از پنج نفر از افراد بین ۲۰ تا ۲۴ سال می‌خواهند به جای لاغری خوش اندام باشند. بنابراین، محصولات کاربردی که عملکرد ورزشی را بهبود می بخشند یا عضله می سازند ممکن است در میان مصرف کنندگان جوان محبوب باشند.

چند سال پیش، Devilion در آلمان یک آب نبات سفت را روانه بازار کرد که حاوی کافئین و تورین است و گفته می شود طعمی شبیه یک نوشیدنی انرژی زا دارد.



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۱-۱۱ ۱۸:۵۴:۰۴
عناوین بصورت هشتگ: #فرصت #های #کاربردی #شیرینی #پزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *