با توجه به اینکه فصل جشن در راه است، من از قبل به غذاهای شیرینی فکر می کنم که در تعطیلات کریسمس می خوانم. یکی از آنها قطعا شکلات خواهد بود.

می‌توانید استدلال کنید که امسال سال نوآوری‌های شکلاتی «پیش‌رفتار» بوده است. از یک چربی پرکننده شکلات که محتوای اسیدهای چرب اشباع (SAFA) را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد و در عین حال پایداری بافت و اثر ذوب سرد را حفظ می‌کند، تا ساخت نوع چهارم شکلات، باید تولیدکنندگان را به خاطر همگامی با تغییرات دائمی تحسین کرد. تقاضای مصرف کننده برای مفاهیم محصول جدید

Barry Callebaut شکلات یاقوتی را تولید کرد، محصولی به طور طبیعی قرمز و میوه ای که به عنوان “چهارمین نوع شکلات” توصیف می شود. این محصول از دانه های کاکائو یاقوتی که در مناطق مختلف جهان تهیه می شود، در ماه سپتامبر در چین عرضه شد. گفته می شود که “طعم شدید” دارد، اما نه از شکلات، یا حداقل نه “شکلات” که مصرف کنندگان با آن کلمه مرتبط می کنند.

در حالی که مارسیا موگلونسکی، مدیر بینش غذا و نوشیدنی در Mintel، معتقد است شکلات یاقوتی محصولی با مخاطبان تضمین شده است: هزاره‌ها، او این سوال را مطرح می‌کند که آیا شکلات با طعم میوه به اندازه انواع شیری و تیره محبوب خواهد بود یا خیر.

او می‌گوید شاید به این دلیل که برخی از مصرف‌کنندگان آن را شکلات «واقعی» نمی‌دانند، شکلات سفید در اروپا جذابیت زیادی پیدا نکرده است. به عنوان مثال، فقط ۱۶ درصد از شکلات خواران فرانسوی به دنبال شکلات سفید هستند و شکلات خواران در آلمان، ایتالیا، اسپانیا و لهستان فقط کمی بیشتر علاقه نشان می دهند و کمتر از یک چهارم در هر بازار شکلات سفید می خورند. در حالی که برخی از نوآوری ها در مورد این محصول وجود داشته است، و در حالی که شکلات سفید در تعدادی از دسته بندی های دیگر قرار گرفته است، موگلونسکی می گوید این محصول به اندازه شیر یا شکلات تلخ محبوب نیست.

با این حال، او خاطرنشان می کند که رنگ و طعم متمایز شکلات یاقوتی به آن کمک می کند تا از شکلات سفید متمایز شود. اگر بتوان مصرف کنندگان را متقاعد کرد که به طور طبیعی از دانه های کاکائو به دست می آید، یاقوت ممکن است به عنوان جایگزین ترجیحی برای تیره یا شیر از رنگ سفید پیشی بگیرد.

بر اساس پایگاه داده جهانی محصولات جدید Mintel، از سال ۲۰۱۶، طعم برتر برای شیرینی های شکلاتی ساده/بدون طعم بوده است، به طوری که توت فرنگی و تمشک به ترتیب تنها ۲% و ۱% از محصولات عرضه شده را به خود اختصاص داده اند، که نشان می دهد تا چه حد شکلات های با طعم میوه ندارند. به خصوص محبوب است.

موگلونسکی معتقد است که در حالی که یاقوت ممکن است مزیتی داشته باشد، اما با رقابت کمی با سایر شکلات‌های میوه‌دار، مصرف‌کنندگانی که طعم شکلات را بخشی از معادله می‌دانند، احتمالاً از نبود آن ناامید می‌شوند.

باید منتظر ماند و دید که آیا شکلات یاقوتی صنعت را در سال آینده طوفان خواهد کرد یا خیر.

مایلم از این فرصت استفاده کنم و کریسمس را به همه خوانندگانمان تبریک بگویم و البته از زیاده‌روی کردن لذت ببرم.



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۲-۲۸ ۱۴:۰۸:۰۷
عناوین بصورت هشتگ: #عیش #نوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *