آخرین گزارش بهداشت عمومی انگلستان (PHE) در مورد پیشرفت بخش غذا و نوشیدنی در کاهش محتوای قند در محصولات، احتمالا مطالعه را برای بازارهای شیرینی و نانوایی دشوار خواهد کرد.
بر اساس آخرین نتایج این مرجع، هیچ یک از بخشها نتوانستند به کاهش ۵ درصدی در ۱۲ ماه گذشته نزدیک شوند که دولت بریتانیا به دنبال کاهش ۲۰ درصدی محتوای شکر تا سال ۲۰۲۰ است.
بر اساس ارقام اولیه PHE، نشانهها امیدوارکننده به نظر نمیرسند که در طی دو سال این امر محقق شود. این علیرغم برخی نوآوریهای جدید از سوی شرکتهای پیشرو جهانی برای مقابله با آنچه که اکنون به موضوع تبدیل شده است.
در نتیجه، شاید تعجب آور نباشد که گروه کمپین صنعتی Action on Sugar خواستار ۲۰ درصد مالیات بر چگالی انرژی بر روی شیرینیهای شکلاتی شده است، که ادعا میکند در بهبود فرمولاسیون محصول مؤثر خواهد بود.
این گروه مستقل از متخصصان، مالیات اخیر بر نوشیدنیهای مبتنی بر شکر را به عنوان نمونهای قوی از اینکه چگونه چنین تصمیماتی میتواند بر روندهای گستردهتر در صنعت تأثیر بگذارد، ذکر میکند.
برای برخی از ناظران، یکی از دلایل عدم پیشرفت آشکار ممکن است فراتر از هزینههای اصلی آشکار و زمان تحقیق و توسعه مرتبط با فرمولبندی مجدد محصولات، به سادگی این واقعیت باشد که این اهداف از نظر قانونی الزام آور نیستند.
به خوبی میتواند از دولت بخواهد که اقدامات قاطعانهای را برای به اجرا درآوردن چنین آرزوهایی در قانون برای تحقق پیشرفتهای عمده انجام دهد.
با توجه به بحران چاقی در بریتانیا، موضوع قند در شیرینیپزی توسط آخرین عضو هیئت تحریریه ما، اندی باکسندیل، در ستون ابتدایی خود مورد توجه قرار گرفته است.
او تاکید کرد که شکر به عنوان یک عنصر کلیدی شیرینیپزی «نباید اهریمنی شود»، که بهعنوان یک خوراکی لوکس و گاه به گاه طراحی شده است تا یک ضروری روزمره.
در حالی که بدون شک در مورد سرعت پاسخگویی به قطع شکر در شیرینیپزی باید به سوالات پاسخ داد، اما پیشرفتهای قابل توجهی رخ داده است.
اینها شامل Milkybar Wowsomes نستله است که به گفته این شرکت نتیجه یک پیشرفت علمی قابل توجه در ابداع “شکر ساختاریافته” است که حاوی ۳۰ درصد قند کمتری نسبت به میله های معمولی است.
همچنین در سال گذشته سرفصل های زیادی برای بارهای کیت کت این شرکت که با ۱۰ درصد شکر کمتر فرموله شده بودند، منتشر شد.
همین هفته گذشته، این شرکت برنامه بینالمللی «نستله برای کودکان سالمتر» را تأیید کرد که میخواهد تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیون کودک کمک کند تا از طریق افزایش سطح سبزیجات در محصولات غذایی خود و کاهش بیشتر سطح قند، زندگی سالمتری داشته باشند. یکی دیگر از برندهای آن، Rowntree’s، ۳۰ درصد شکر را از پاستیلهای میوهای خود حذف کرده است که نشان میدهد چنین کاهشهایی کاملاً قابل اجرا هستند.
در همین حال، Barry Callebaut، مستقر در سوئیس، مشغول ایجاد یک جایگزین شکر، محدوده «شکر صفر» است که اخیراً رونمایی شده است که جایگزینی جدی را در کنار محصولات موجود بدون مواد موجود که در سالهای اخیر ظهور کردهاند، ارائه میکند.
به خصوص جالب است که ببینیم صنعت در ماههای آینده چگونه واکنش نشان میدهد، با فشاری که اکنون بر این بخش وارد میشود تا سرعت تغییرات خود را برای رفع نگرانیهای بهداشتی افزایش دهد.
در تماس باشید (ایمیل محافظت شده) یا از طریق شبکه های اجتماعی در @laserstudio_ir
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۲-۲۸ ۱۳:۵۴:۰۵
عناوین بصورت هشتگ: #عدم #نتایج #در #مورد #کاهش #قند #منجر #به #درخواست #مالیات #بر #شیرینی #ها #می #شود