ما شاهد رونق قطعی در بازار محصولات غنی شده با پروتئین هستیم. به طور کلی، حدود ۱۵ درصد از غلات صبحانه عرضه شده در سال ۲۰۱۳ دارای ادعای پروتئین بودند و محصولات لبنی با ادعای پروتئین، ۳۴ درصد از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ افزایش یافته است. محبوب ترین طعم برای نوشیدنی های پروتئینی آماده که در سال های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ در سطح جهانی عرضه شد، البته شکلات بود.

پروتئین جزء مهمی از هر سلول در بدن است. مو و ناخن بیشتر از پروتئین ساخته شده است. بدن از پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت ها استفاده می کند. و پروتئین نیز برای ساخت آنزیم ها، هورمون ها و سایر مواد شیمیایی بدن استفاده می شود. پروتئین یک واحد سازنده مهم استخوان ها، ماهیچه ها، غضروف، پوست و خون است. علاوه بر چربی و کربوهیدرات ها، پروتئین نیز یک درشت مغذی است، اما برخلاف چربی و کربوهیدرات ها، بدن پروتئین ذخیره نمی کند و بنابراین زمانی که نیاز به یک منبع جدید دارد، هیچ مخزنی برای جذب ندارد.

یک گزارش جدید کانادایی نشان داده است که نیمی از مصرف کنندگان بریتانیا در حال حاضر از فواید پروتئین برای سلامتی آگاه هستند و فرصتی در حال گسترش برای غذاها و نوشیدنی های غنی از پروتئین است.

یک نظرسنجی در این گزارش نشان می دهد که ۴۹ درصد از مصرف کنندگان بریتانیا در حال حاضر از مزایای سلامتی پروتئین “بسیار آگاه” هستند. تقریباً یک پنجم از همه پاسخ دهندگان (۱۶ درصد) مصرف خود را با جستجوی مواد غذایی حاوی پروتئین بالا افزایش می دهند. علاوه بر این، تقریباً یک نفر از هر ۱۰ مصرف کننده (هشت درصد) از مکمل های پروتئینی استفاده می کند. با این حال، این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از مصرف‌کنندگان مکمل، شیک‌های پروتئینی خود را با منابع پروتئینی جایگزین مانند محصولات غذایی و نوشیدنی غنی‌شده جایگزین می‌کنند.

بنابراین، با وجود این واقعیت که محصولات غنی از پروتئین همیشه ظاهر می شوند، یک فرصت روشن در اینجا وجود دارد. از بستنی غنی‌شده گرفته تا میله‌های پروتئینی برای بازار در حال حرکت، در شماره آینده این مجله نگاهی دقیق‌تر به بازار محصولات غنی‌شده با پروتئین خواهیم داشت.



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۳-۱۳ ۰۵:۳۹:۰۶
عناوین بصورت هشتگ: #رونق #پروتئین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *