بر اساس آخرین گزارش Innova Market Insights Global Products New Products، بادام در سال ۲۰۱۳ از مواد غذایی و آجیل در سراسر جهان پیشی گرفت و ۳۵ درصد در مقایسه با افزایش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۲ (۱) پیشی گرفت.

بادام از سال ۲۰۰۶ جایگاه خود را به عنوان پیشروترین نوع آجیل در محصولات جدید جهانی حفظ کرده است و با معرفی ۷۸۹۳ محصول در سال ۲۰۱۳، بادام همچنین بیشترین سهم (۳۵ درصد) از کل محصولات آجیلی معرفی شده در سال گذشته را حفظ کرده است (۱). در سال ۲۰۱۳، اروپا با ۳۹۲۲ محصول جدید در بازار، در سال ۲۰۱۳ با معرفی بادام در تمامی مناطق دیگر پیشتاز بود (۱).

در سرتاسر جهان، بادام برترین آجیل معرفی شده در محصولات نانوایی، غلات، دسر و بستنی است و دومین آجیل محبوب در میان وعده ها است (۱). با این حال، دسته تنقلات رکورد افزایش ۵۲ درصدی را در معرفی جهانی بادام تجربه کرده است، و تنقلات را به دسته ای با بالاترین رشد جهانی در سال ۲۰۱۳ تبدیل کرده است (به دنبال آن بخش نانوایی و غلات به ترتیب با رشد ۳۹ درصد و ۳۷ درصد) ۱). قنادی با ۳۰ درصد سهم جهانی در سال ۲۰۱۳ همچنان بخش پیشرو برای معرفی بادام جدید است (۱).

لو آن ویلیامز، مدیر نوآوری در Innova Market Insights می‌گوید: «بادام همچنان هر ساله به محبوبیت خود ادامه می‌دهد و واقعاً در میان وعده‌های مغذی برجسته می‌شود. بادام در بسیاری از روندهای برتر مانند طبیعی، ساده، بهتر برای شما و برچسب تمیز، جای تعجبی ندارد که امروزه بادام یکی از مواد اولیه مورد استفاده تولیدکنندگان برتر است.

جامعه بادام کالیفرنیا متعهد به کشاورزی پایدار بادام با استفاده از روش‌های تولید مبتنی بر تحقیق و اقتصادی است تا از یک محصول غذایی مغذی، ایمن و پایدار اطمینان حاصل کند. بیش از ۶۰۰۰ کشاورز در کالیفرنیا ۹۴۰۰۰۰ هکتار (۸۴۰۰۰۰ بار محصول) را برای تأمین بیش از دو میلیارد پوند بادام – تقریباً ۱۰۰ درصد از عرضه ایالات متحده و حدود ۸۰ درصد از بادام جهان- مزرعه می کنند.

ریچارد ویکات، رئیس و مدیر عامل هیئت بادام کالیفرنیا می‌گوید: «از باغ تا محصول نهایی، جامعه بادام کالیفرنیا به رفاه مردم و محیط زیست اختصاص دارد. “انتظار می رود محصول امسال بزرگترین محصول ثبت شده باشد، که ما آن را به عنوان شاهدی بر شیوه های کشاورزی پیشرفته و تکنیک های صرفه جویی در مصرف آب می دانیم.”

اروپا به عنوان منطقه ای که بیش از هر منطقه دیگری محصولات بادام را معرفی می کند، با سهم ۴۵ درصدی از معرفی محصولات جدید در سطح جهان پیشتاز است (۱). در سال ۲۰۱۳، ۳۴۲۵ محصول جدید با بادام در اروپا عرضه شد که رشد ۳۱ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۲ نشان می دهد و بادام در حال حاضر با سرعت بیشتری نسبت به فندق در این منطقه رشد می کند (۱). منطقه اروپا بیش از نیمی از معرفی جهانی شیرینی بادام را به خود اختصاص داده است و همچنین در معرفی برچسب خصوصی با ۲۵ درصد سهم در سطح جهانی پیشتاز است (۱).

مرجع

(۱) گزارش معرفی محصول جدید جهانی Innova 2013.



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۶:۰۶
عناوین بصورت هشتگ: #جذابیت #بادام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *