به گفته تحلیلگران، اکنون زمان مناسبی برای تولیدکنندگان مواد غذایی است که مزایای سلامتی محصولات خود را برجسته کنند یا خطوط جدید و سالم‌تری را معرفی کنند، زیرا خریداران اروپایی در حال خرید مواد غذایی با نمک، شکر، چربی یا کالری کمتر هستند.

نظرسنجی IRI که در بین خریداران هفت کشور اروپایی انجام شد، نشان داد که دو سوم خریداران به خرید مواد غذایی سالم می پردازند. بیش از نیمی از خریداران غذای ارگانیک می خرند که افزایش ۳۵ درصدی در سه سال گذشته و ۳۹ درصد گزینه های غذایی گیاهی را خریداری می کنند که در سه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است. خرید رایگان مردم از گزینه های غذایی نیز افزایش یافته است، به طوری که ۳۳ درصد از خریداران در منطقه محصولات بدون لاکتوز، بدون مخمر یا گلوتن خریداری می کنند.

بر این باور است که با آگاهی بیشتر در مورد نقش غذا در سلامت و تندرستی عمومی، در کنار برخی حوادث پرمخاطب که در مورد ایمنی زنجیره غذایی سؤالاتی را ایجاد می کند، مردم بیشتر به کیفیت غذایی که می خورند توجه می کنند.

یک سوم خریدارانی که مورد بررسی قرار گرفتند مایل به خرید مواد غذایی بدون افزودنی هستند و از هر سه خریدار یک نفر قبل از خرید لیست مواد تشکیل دهنده و برچسب‌های واقعیت تغذیه‌ای روی اقلام غذایی را می‌خواند.

لیویو مارتوچی، مدیر IRI و تحلیلگر نظرسنجی خرید، می‌گوید: «نگرانی برای سلامت عمومی بزرگ‌ترین دلیلی است که اروپایی‌ها گزینه‌های غذایی سالم‌تری می‌خرند». آنها بیشتر نگران کیفیت، ایمنی و سلامت غذایی هستند که می خرند، نسبت به برخی غذاها حساسیت ندارند یا فقط می خواهند وزن کم کنند. با تبدیل شدن چاقی به یک چالش کلیدی برای سلامتی در سراسر اروپا، دیدن این که از هر چهار خریدار یک نفر (۲۶٪) می خواهد به کاهش وزن دست یابد، دلگرم کننده است.

این احتمال وجود دارد که افراد بیشتر از افرادی که به طور فعال به عنوان عدم تحمل تشخیص داده می شوند، بدون محصولات غذا می خورند. آن‌ها فکر می‌کنند با غذا خوردن بدون مواد غذایی سالم‌تر می‌شوند و آماده هستند پول بیشتری را برای این کار خرج کنند.»

در نتیجه، جمهوری اسلامی ایران معتقد است که فرصت بزرگی برای تولیدکنندگان مواد غذایی وجود دارد تا مزایای سلامتی محصولات خود را برجسته کنند یا خطوط جدید و سالم‌تری را معرفی کنند.

مارتوچی می‌افزاید: «تغذیه سالم در کنار غذاهای ارگانیک، عاری از گیاهی و گیاهی، دیگر بازار مناسبی نیست که بتوان آن را در انتهای راهروی سوپرمارکت قرار داد. در اینجا فرصت بزرگی برای تولیدکنندگان وجود دارد که نوآوری کنند و خرده‌فروشان فضای بیشتری را به گزینه‌های غذایی سالم‌تر، از جمله محدوده برچسب‌های شخصی‌شان، اختصاص دهند. در نهایت، تمرکز بر سلامت می‌تواند مردم را به فروشگاه‌ها بازگرداند و خریداران را برای انتخاب غذای سالم به فروشگاه‌های زیستی و بازارهای خیابانی متوقف کند.»



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۶:۰۵
عناوین بصورت هشتگ: #توجه #به #جزئیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *