ظاهراً، به طور کلی، هرچه ساختار یک ماده بسته بندی پیچیده تر باشد، مانع بهتری ایجاد می کند. با این حال، متأسفانه، احتمالاً کمتر دوستدار محیط زیست است.

وقتی صحبت از ماندگاری به میان می‌آید، هرچه بتوانید حساسیت محصول را در یک دوره زمانی خاص پیش‌بینی کنید، راحت‌تر می‌توانید مواد بسته‌بندی بهینه را شناسایی کنید که همچنان آن را تازه نگه می‌دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، در مرکز تحقیقات نستله در لوزان، ۷۰۰ تخته شکلات به طور مرتب در کنار هم قرار می گیرند، در بسته بندی شفاف پیچیده شده، به حسگرها متصل شده و به مدت ۲۴ ساعت در معرض نور قرار می گیرند. هدف به دست آوردن درک است که می تواند به نجات کوه های بسته بندی در هر سال کمک کند.

دلیل این تحقیق این است که اگرچه برخی از محصولات نسبت به سایرین نسبت به عناصری مانند رطوبت، اکسیژن و نور حساس تر هستند، اما در مورد میزان تأثیر این عوامل تخریب بر محصولات حساس در طول مدت زمان ماندگاری تعیین شده، اطلاعات کافی وجود ندارد. . فقدان اطلاعات دقیق در دسترس، و همچنین روش‌های جمع‌آوری آن، می‌تواند باعث شود که تولیدکنندگان سطح حفاظتی را که بسته‌بندی محصول باید ارائه می‌کند، بیش از حد برآورد کنند.

برای کشف دقیق میزان نوری که شکلات در واقعیت می‌بیند، این تیم در حال انجام یک مطالعه موازی است که سفر آن را در زنجیره تامین شبیه‌سازی می‌کند. آنها مجموعه دیگری از میله‌ها را برداشته‌اند، آنها را در شرایط مشابه بسته‌بندی کرده‌اند، و آنها را از دوره‌های تاریکی به روشنی دوباره به تاریکی منتقل می‌کنند، با تقلید از عبور آنها از انبار، به فروشگاه، به کمد آشپزخانه.

در درازمدت، یافته‌ها باید شرکت را قادر سازد تا میزان اکسیژن مصرفی شکلات را هنگام بسته‌بندی در یک ماده معین در شرایط خاص محاسبه کند. به گفته نستله، این احتمال وجود دارد که در سطح حفاظتی غیرضروری بالا «بیش از حد بسته» شده باشد.

این شرکت با تنظیم زمان ماندگاری محصولات خاص و بازنگری در مشخصات بسته بندی که همراه آنها بود، توانسته است میزان بسته بندی مصرفی را سالانه ۱۵۰۰ تن کاهش دهد. بنابراین، سود بلندمدت مشخص است. هرچه نستله بتواند به پیش‌بینی دقیق واکنش محصولات خاص به شرایط مختلف نزدیک‌تر شود، آن محصولات به بسته‌بندی کمتری نیاز دارند و این باید چیز خوبی باشد. مثل همیشه لطفا نظرات خود را در مورد این موضوع به اشتراک بگذارید.



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۳-۲۰ ۱۵:۴۴:۰۵
عناوین بصورت هشتگ: #تمرکز #بر #کاهش #زباله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *