بر اساس ویکی پدیا، کراکرهای کریسمس بخشی از جشن های کریسمس عمدتاً در بریتانیا، ایرلند و کشورهای مشترک المنافع مانند استرالیا، کانادا، نیوزیلند و آفریقای جنوبی هستند. اما ظاهراً منشأ آنها شیرین است.
این کریسمس، حداقل در بریتانیا، یک ترقه بکشید، و به احتمال زیاد مجموعهای از پیچگوشتیهای کوچک، یک کلاه کاغذی مهمانی و یک شوخی جذاب دریافت خواهید کرد. با این حال، به گفته یکی از پروفسورهای دانشگاه لستر، در دوران ویکتوریا کراکرهای کریسمس هدف دیگری داشتند – و تا لبه پر از شیرینی های رنگارنگ بودند.
این ایده بخشی از یک کمپین بازاریابی توسط یک شیرینیساز لندنی به نام تام اسمیت بود که تلاشهای قبلیاش برای فروش آبنباتهایی با بستهبندی جذاب، مانند فرانسه، با موفقیت محدودی مواجه شد. اسمیت با قرار دادن شیرینیها در لولههایی که میتوان آنها را برای ایجاد یک صدای هیجانانگیز کشید، کراکرهای کریسمس را شگفتانگیز کرد و آنها به میز شام در سراسر بریتانیا و بعداً در سراسر جهان راه پیدا کردند.
سنتها به آرامی در طول زمان تکامل مییابند تا درک کنونی ما از آنچه که دوره دسامبر را «کریسمس» میسازد شکل میگیرد، اما شیرینیپزی هنوز نقش مهمی در جشنها دارد.
آخرین دادههای شرکت اطلاعاتی بازار و خریداران IRI نشان میدهد که به طور متوسط ارزش فروش سوپرمارکتهای بزرگ بریتانیا در چهار هفته گذشته تا کریسمس کاهش یافته است. در میان فهرست مورد علاقههای کریسمس، از هر پنج نفر فقط یک نفر در حال رشد است در حالی که بقیه به طور متوسط ۸.۴- درصد کاهش یافتهاند.
۱۲ دسته فوق العاده کریسمس، که شامل چیپس، میان وعده، آجیل و خرما است، نشان می دهد که فروش نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما میزان کاهش اندکی کاهش یافته است. غذاهای مورد علاقه جشن، مانند کیک کریسمس، -۱۱.۴ درصد کمتر از یک سال قبل است. با این حال، خرما به رشد محدودی در بخش چیپس، تنقلات و آجیل کمک کرده است و سال به سال کاهش یافته است.
بنابراین، به طور کلی، این خبر خوبی برای فروش تنقلات است، اما شاید این نیز نشانه ای باشد که خریداران به طور فزاینده ای باهوش می شوند. همانطور که می گویند، اندکی از آنچه دوست دارید، به شما کمک می کند! لذت ببرید… ما در سال جدید برمی گردیم…
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۸:۰۵
عناوین بصورت هشتگ: #تبریک #فصل #ها