همه ما به یک یا دو بیسکویت به عنوان میانوعده بعد از ظهر یا بعد از شام علاقهمندیم، اما تحقیقات جدید نشان میدهد کاهش مصرف مواد غذایی پرکالری باعث تغییرات ساختاری در بازار کلوچهها و کلوچههای ایالات متحده میشود.
بر اساس گزارشی از شرکت تحقیقاتی IndexBox، بازار کلوچه و کراکر ایالات متحده که شامل بیسکویت، کلوچه، کراکر، وافل و کیک است، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ با ۴.۸ درصد کاهش به ۱۱.۴ میلیارد دلار رسیده است، اما بین سال ۲۰۱۴ ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است. و در سال ۲۰۱۵ به ۱۲.۹ میلیارد دلار رسید. این رشد به دلیل افزایش تقاضا برای کلوچهها و کراکرهای کم کالری و سالم بود زیرا مفهوم سبک زندگی سالم محبوبتر شد.
در سال ۲۰۱۵، سهم تولیدکنندگان آمریکایی ۸۸ درصد از مصرف محصولات کوکی و کراکر در این کشور را به خود اختصاص داده است. IndexBox خاطرنشان می کند که سهم پایین واردات نتیجه مستقیم حداقل سود حاصل از حمل و نقل محصولات کوکی، کراکر و وافل در مسافت های طولانی از طریق حمل و نقل هوایی و دریایی است. شکنندگی محصولات و ترجیحات سلیقه سنتی مصرف کننده نیز از عوامل هستند.
به این دلایل، همسایگان جغرافیایی ایالات متحده بر ساختار واردات تسلط دارند: کانادا ۴۷ درصد از واردات کوکی و کراکر (۷۰۷ میلیون دلار از ۱.۵ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داد و مکزیک سهم واردات ۲۰ درصدی (۲۹۸ میلیون دلار) را بر عهده گرفت. در سال گذشته، ساختار واردات از کانادا تحت سلطه اقلام بیسکویت شیرین (۲٪ از مصرف محصولات کلوچه و کراکر ایالات متحده) و وافل (۲٪ از مصرف) بود و ساختار واردات از مکزیک نیز تحت سلطه اقلام بیسکویت شیرین بود ( ۲ درصد مصرف).
تولید کوکی و کراکر در ایالات متحده روندهای مصرف مختلفی را مشاهده کرده است: از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳، تولید ۶.۹٪ کاهش یافت، اما سپس در مجموع ۱۳.۵٪ از ۲۰۱۴-۲۰۱۵ افزایش یافت. سال گذشته، ۱۹ درصد از تولید کلوچه و کراکر ایالات متحده، از نظر ارزش، توسط تولید نان و محصولات پخته شده (۱۱.۷ میلیارد دلار از ۶۳.۳ میلیارد دلار) در نظر گرفته شد. همراه با افزایش مصرف، رشد تولید نیز توسط مواد خام مانند شکر و گندم تقویت شد که مقرون به صرفه تر بود. ایندکس باکس میگوید این امر به تولیدکنندگان آمریکایی امکان میدهد تا حاشیه سود بیشتری کسب کنند، در حالی که همچنان قیمتهای مصرفکننده معقول را حفظ میکنند.
IndexBox پیشبینی میکند که بازار کوکی و کراکر ایالات متحده با نرخ متوسط سالانه ۱.۷٪ از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ گسترش یابد. با این حال، در نتیجه محبوبیت و گسترش روزافزون یک سبک زندگی سالم و کاهش تقاضا برای محصولات پر کالری، مصرف بیسکویت شیرین و اقلام کراکر کاهش می یابد.
اما این عوامل همچنین باعث رشد بخش کوکی ها و کراکرهای سالم می شوند که عمدتاً به دلیل ورود بازیگران جدید و کوچکتر به بازار توسعه و گسترش خواهند یافت. IndexBox اضافه می کند که این تولید کنندگان جدید نیازی به تغییر ساختار کل چرخه تولید خود برای ارتقای محدوده های جدید خود نخواهند داشت.
موافقید؟ به گفتگو در توییتر بپیوندید @laserstudio_ir، فیس بوک یا لینکدین.
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۳-۲۸ ۰۱:۲۵:۰۶
عناوین بصورت هشتگ: #بیسکویت #کسی