تحقیقات جدید حاکی از آن است که آجیل سهم فزاینده ای از عرضه محصولات جدید در دسته اسنک های جهانی در حال توسعه را به خود اختصاص می دهد.

طبق آمار Innova Market Insights، آجیل‌ها و دانه‌ها، مانند مخلوط‌های تریل، بیش از ۳۰ درصد از اسنک‌های عرضه‌شده را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که این رقم در پنج سال قبل، ۲۶.۵ درصد بوده است.

به گفته هیئت بادام کالیفرنیا، عواملی که باعث رشد می شوند عبارتند از تحقیقات جدید در مورد ویژگی های سلامت آجیل، در دسترس بودن بیشتر انواع مختلف آجیل، و پیشرفت های تکنولوژیکی که امکان پوشش ها، طعم ها و قالب های بسته بندی جدید را فراهم می کند. و هنگامی که صحبت از آجیل میان وعده به میان می آید، بادام با عادات غذایی جدید مصرف کنندگان، تغییر ذائقه و روندهای مختلف به خوبی مطابقت دارد.

نزدیک به یک چهارم از محصولات آجیل میان وعده جهانی که در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شدند، بادام را به عنوان یک ماده تشکیل دادند و با ۴۸ درصد سهم منطقه ای، آجیل شماره یک در معرفی محصولات جدید در اروپا بودند.

طیف تنقلات حاوی بادام همچنان فراتر از آجیل های سنتی خام یا نمکی گسترش می یابد و انواع دودی و کاراملی را نیز شامل می شود. امروزه حتی نمک دریایی و فلفل ترک خورده، موکای نعناع و انواع فصلی مانند پای کدو تنبل نیز در بین مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

حدود ۴۰ درصد از عرضه‌های جهانی آجیل و دانه‌های میان‌وعده (بیش از ۶۰ درصد در ایالات متحده) که توسط Innova Market Insights ثبت شده‌اند، از نوعی ادعای سلامتی استفاده می‌کنند، از جمله بدون گلوتن، برچسب تمیز و بدون برچسب. بدون گلوتن ۱۲ درصد از محصولات عرضه شده را به خود اختصاص داده است که بسیاری از آنها شامل بادام به عنوان یک ماده بودند.

در همین حال، اگرچه برچسب دوستدار گیاهخواری در سال های اخیر افزایش یافته است، بسیاری از محصولاتی که از بادام استفاده می کنند همیشه به طور طبیعی گیاهخوار بوده اند. در سال ۲۰۱۶، بیش از ۶ درصد از میان وعده های جهانی آجیل و دانه ها از موقعیت گیاهی استفاده می کردند که در غرب اروپا به ۱۲ درصد و در بریتانیا به ۱۹ درصد افزایش یافت.

نکته مهم این است که بسته بندی آجیل های میان وعده برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان و مناسبت های جدید پیچیده تر می شود، قابلیت بازیافت، قابل حمل بودن و سهولت استفاده را بهبود می بخشد. اگرچه بسته‌های سنتی و کیسه‌های میان وعده همچنان بر قفسه‌ها غالب هستند، اما کیسه‌های ایستاده به سبک ممتاز اکنون ارزش بیشتری برای مصرف‌کننده‌های شاغل ایجاد می‌کنند.

وان ها و قوطی های قابل اشتراک گذاری با درب های قابل آب بندی نیز به طور فزاینده ای رایج هستند و ساشه های متضاد یک وعده با گزینه های کالری شماری به این معنی است که بسته ای برای هر نوع مناسبتی وجود دارد.



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۱-۱۷ ۱۴:۱۹:۰۴
عناوین بصورت هشتگ: #آجیل #در #مورد #آجیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *