این ترفندی نیست که شما را وادار به همراهی با کسانی که در این ماه به برنامههای سلامتی میپردازند، نیست، اما سلامت، راحتی و انتخاب همگی به افزایش تعداد میوههای جدید که در چند سال گذشته وارد بازار شدهاند، کمک کردهاند.
با توجه به Innova Market Insights، سهم آنها از فعالیت جهانی عرضه میانوعدههای ردیابی شده از کمتر از ۸ درصد در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده و به تقریباً ۱۸ درصد رسیده است. این شرکت تحقیقات بازار میگوید که این مورد، آن را بعد از میانوعدههای شور/نمکی و آجیل/دانهها در رده سوم تنقلات قرار میدهد.
لو آن ویلیامز، مدیر نوآوری در Innova Market Insights خاطرنشان می کند: «بازار اکنون بسیار متنوع است. اما به طور کلی می تواند تعدادی از دسته ها را پوشش دهد، که در راس آنها میوه های میان وعده خشک، میله های میوه و تنقلات میوه های فرآوری شده قرار دارند. فعالیتهای مداومی در مورد تأکید بر قرار دادن میان وعدههای محصولات میوه وجود دارد، با بستهبندیهای کاربرپسندتر مانند کیسههای ایستاده قابل بستهبندی و گلدانها و سینیهای کوچک، که آنها را برای خوردن میانوعده در هر زمان مناسبتر میکند. همچنین در دسترس بودن بسته های چندگانه تنقلات فردی رشد داشته است.
همانطور که بازار توسعه یافته است، مخلوط میوه و آجیل، که اغلب دارای گونه های غیر معمول و عجیب و غریب تر است، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اینها عبارتند از به اصطلاح میوه های فوق العاده، از زغال اخته نسبتاً شناخته شده گرفته تا مخلوط های گوجی و آکای کمتر شناخته شده. اینووا معتقد است که با استفاده از مواد و طعم دهنده های دیگر از جمله شکلات، ماست و نارگیل، ارزش افزوده می شود.
تصویر سالم میوه نیز به پیشبرد بازار کمک کرده است. تقریباً نیمی از پرتابهایی که در ۱۲ ماه منتهی به پایان سپتامبر ۲۰۱۶ ردیابی شدند، در یک پلتفرم سلامت قرار گرفتند و در آمریکای شمالی به بیش از ۸۵ درصد افزایش یافت.
Innova اضافه می کند که علاقه اخیر به برچسب زدن تمیز و عاری از محصولات عموماً به راحتی در یک زیر مجموعه با تصویر طبیعی موجود مورد هدف قرار گرفته است. بیش از یک چهارم پرتابها از موقعیت طبیعی و/یا بدون افزودنیها یا نگهدارندهها استفاده میکردند، که اگر ادعاهای ارگانیک نیز لحاظ شود، به بیش از ۳۶ درصد افزایش مییابد.
علاقه به ادعاهای بدون GMO نیز در سالهای اخیر افزایش یافته است و در حال حاضر در حدود ۸ درصد از عرضههای جهانی استفاده میشود، در حالی که ۵ سال پیش ۳.۵ درصد افزایش یافته است. آمریکای شمالی پیشتاز این روند بوده است، به طوری که ۳۸ درصد از محصولات عرضه شده ادعا می کنند که غیر GMO هستند، در حالی که تنها ۱۲ درصد در پنج سال پیش افزایش یافته است. اینووا میگوید که این نشاندهنده واکنش به افزایش سطح نگرانی مصرفکننده در این زمینه است.
سایر ادعاهای بهداشتی مورد علاقه مداوم شامل محتوای فیبر است که برای بیش از ۱۱٪ از محصولات جهانی در ۱۲ ماه منتهی به پایان سپتامبر ۲۰۱۶ استفاده می شود، و محتوای شکر (بدون شکر افزوده، شکر کم و بدون شکر) با بیش از ۱۰٪.
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۸:۰۴
عناوین بصورت هشتگ: #میان #وعده #های #میوه #ای #در #حال #افزایش #است