خب رسمیه روزهایی که میتوانید یک نوار Freddo با کیفیت ۱۰p در بریتانیا تهیه کنید، گذشته است. مالک برند Mondelēz International قرار است قیمت را به ۳۰p افزایش دهد و هزینه های ورودی بالاتر را مقصر می داند.
این خبر تنها چند ماه پس از آن منتشر شد که Mondelēz شکل شکلات Toblerone خود را با افزایش شکاف بین مثلث ها تغییر داد – این امر باعث انزجار مصرف کنندگانی شد که برای تخلیه خشم خود به رسانه های اجتماعی متوسل شدند.
سخنگوی Mondelez در بیانیهای گفت: «به خوبی گزارش شده است که تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی مدتی است که با افزایش هزینههای ورودی مواجه بودهاند که همراه با فشارهای ارزی اخیر، تولید محصولات غذایی را گرانتر میکند.»
در واقع، قیمت کاکائو که Mondelez آن را به بریتانیا وارد میکند، از سال ۲۰۱۳ تا کنون بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است. این بیانیه افزوده است که تا جایی که می توانیم مارک های مقرون به صرفه هستند.
سخنگوی گفت در حالی که افزایش قیمت ها آخرین راه حل است، این شرکت “باید برخی افزایش قیمت انتخابی را با مشتریان خود در بریتانیا انجام دهد.”
با این حال، افزود: «مهم این است که این خردهفروش است که در نهایت قیمت را در قفسه تعیین میکند.»
مالک آقای کیپلینگ، پریمیر فودز نیز در حال آماده شدن برای افزایش قیمتی است که خرده فروشان برای محصولاتش می پردازند. این شرکت در بیانیهای گفت: «ما رویکرد ترکیبی را برای مدیریت افزایش هزینهها که ناشی از عوامل ارزی و کالایی است، اتخاذ میکنیم. ما به دنبال مدیریت کارایی خودمان هستیم، مکانیکها و قالبهای تبلیغاتی را در صورت لزوم تنظیم میکنیم و در نهایت به افزایش محدود قیمتها نگاه میکنیم، جایی که نمیتوان از آن اجتناب کرد.»
این شرکت افزود که وضعیت قیمت گذاری بین دسته ها و مارک های آن متفاوت است و در حال حاضر با مشتریان خرده فروشی ما در حال بحث است. با این حال، پریمیر فودز در نظر دارد محصولات خود را با “حدود یک رقم متوسط” افزایش دهد.
افزایش قیمتهای آن در طول زمان اجتنابناپذیر است، اما چرا باید مورد علاقه دوران کودکی ما باشد؟
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۱-۱۷ ۱۴:۳۳:۰۴
عناوین بصورت هشتگ: #فشار #قیمت #گذاری