در حالی که مدتهاست روی میز آشپزخانه جای خود را حفظ کرده است، به نظر میرسد غلات فراتر از صبحانه و حتی فراتر از کاسه حرکت میکنند، با ارقام جدید نشان میدهد که ۴۳ درصد از مصرفکنندگان غلات ایالات متحده آن را به عنوان میانوعده در خانه میخورند.
طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط Mintel، مصرف میان وعده در حال حاضر به عنوان دومین دلیل رایج برای مصرف غلات، جدا از صبحانه (۸۹٪) است. علاوه بر این، تقریباً از هر پنج (۱۷٪) یک نفر میگوید که غلات را به عنوان میانوعده دور از خانه میخورند و ۱۰٪ از غلات در حال حرکت لذت میبرند.
نسلهای جوانتر انقلاب را در مورد تنقلات غلات رهبری میکنند. بیش از نیمی (۵۶٪) از نسل هزاره (۲۳ تا ۴۰ ساله) می گویند که غلات را به عنوان میان وعده در خانه می خورند، در حالی که فقط ۳۲٪ از افراد جوان (سنین ۵۳ تا ۷۱ سال) هستند. در همین حال، iGeneration (18 تا ۲۲ ساله)، محتمل ترین گروه (۲۱٪) برای لذت بردن از غلات در حال حرکت هستند.
در حالی که به سختی می توان انکار کرد که غلات «میوه خوری» گذشته است، اما گزینه های بی طعم، بسیاری غلات را راهی برای لذت بردن از یک رفتار بدون گناه می دانند (۴۹ درصد). با توجه به اینکه تنها ۱۴ درصد از مصرف کنندگان غلات می گویند که انواع یک وعده را خریداری می کنند، نوآوری در بسته بندی ممکن است یک فرصت کلیدی باشد زیرا از هر پنج نفر (۴۰%) دو نفر موافق هستند که غلات باید قابل حمل تر باشند.
جان اوون، تحلیلگر ارشد غذا و نوشیدنی در Mintel میگوید: «در حالی که صبحانه رایجترین فرصت برای خوردن غلات و تقریباً جهانی در بین گروههای سنی است، مصرف میانوعده غلات ممکن است پتانسیل بیشتری برای تقویت رشد گروهها، بهویژه در میان بزرگسالان جوانتر ارائه دهد». با در نظر گرفتن میزان محبوبیت میانوعده در میان نسلهای هزاره، میتوان فرصتی برای افزایش میانوعده و مصرف غلات در حال حرکت در میان نسلهای جوان وجود داشت.
علیرغم این واقعیت که از هر ۱۰ (۲۹٪) مصرف کنندگان غلات، ۳ نفر می گویند که غلات شیرین کمتری مصرف می کنند، به همان میزان (۳۰٪) غلاتی را انتخاب می کنند که بدون در نظر گرفتن میزان مغذی بودن، طعم خوبی دارند. این تحقیق نشان میدهد که وقتی نوبت به انتخاب غلات میرسد، مصرفکنندگان ابتدا با جوانههای چشایی خود مشورت میکنند، زیرا طعم مهمترین عاملی است که مصرفکنندگان برای غلات سرد (۸۰٪) و گرم (۷۷٪) در نظر میگیرند.
بنابراین نه تنها عرضهکنندگان بستهبندی فرصتی برای سرمایهگذاری بر روی این روند دارند، بلکه تولیدکنندگان غلات/میانوعده نیز این فرصت را دارند تا محصولات خود را تا حد امکان خوشمزه کنند.
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۱-۰۴ ۱۵:۲۶:۰۵
عناوین بصورت هشتگ: #غلات #یک #میان #وعده #اصلی