فصل جشن همیشه فرصت خوبی برای افراط در مصرف شکلات است، اما وقتی نوبت به خرید انواع محصولات مصرف‌کنندگان بریتانیایی در کریسمس می‌رسد، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آنها به دنبال افرادی باشند که دارای اعتبار اخلاقی هستند.

Euromonitor International دریافته است که مصرف کنندگان بریتانیایی به دنبال القای مفاهیم اخلاقی زندگی در خرید شکلات کریسمس خود هستند و خرده فروشی شکلات های جعبه ای با حداقل یک برچسب اخلاقی در سال گذشته به ۱.۳ میلیارد دلار در بریتانیا رسید.

هوپ لی، تحلیلگر ارشد نوشیدنی در Euromonitor International، توضیح می‌دهد: «در بسیاری از کشورهای اروپای غربی، فروش شکلات‌های جعبه‌دار در کریسمس به اوج خود می‌رسد و تعداد فزاینده‌ای اکنون دارای برچسب‌های اخلاقی هستند.

“ممکن است مصرف کنندگان ندانند که برندهای شکلات جعبه ای مورد علاقه آنها گاهی با گواهینامه شخص ثالث یا برنامه های توسعه پایدار داخلی مرتبط است.”

لی می گوید، شکلات سازان متوجه هستند که عرضه پایدار کالای کلیدی آنها – کاکائو – برای پایداری کسب و کار بسیار مهم است و قبل از شروع فروش شکلات های واقعی، میلیون ها دلار را برای حفظ این برنامه ها هزینه می کنند.

مالک Nutella و Kinder Bueno، Ferrero، استراتژی پایداری همه کاره با سه رکن دارد: توسعه پروژه‌ها و مشارکت (مانند قابلیت ردیابی جغرافیایی)، پذیرش گواهی‌ها و استانداردها (مانند Rainforest Alliance)، مشارکت نهادی و جمعی (مانند جهانی کاکائو). پایه). برای کاکائو، این شرکت در حال تامین مواد خام پایدار با استانداردهای گواهی زیر است: UTZ Certified، Rainforest Alliance Certified و Fairtrade.

پایگاه داده برچسب های اخلاقی Euromonitor نشان می دهد که گواهینامه UTZ به طور گسترده در شکلات های بسته بندی شده و فصلی در آلمان، بریتانیا و هلند استفاده می شود در حالی که نشان تجارت منصفانه در سوئد برجسته است.

بنابراین کریسمس تنها در مورد زیاده‌روی نیست، بلکه به نظر می‌رسد قدردانی از استراتژی‌های منبع‌یابی پایدار تولیدکنندگان نیز هست.

«صاحبان برندهای بین المللی منتظر نمی مانند تا تک تک عاشقان شکلات از منابعی که صرف منابع پایدار می کنند، قدردانی کنند. آن‌ها تلاش‌های گسترده‌ای برای اجرای طرح‌های خود انجام می‌دهند، و این تلاش‌ها در منبع‌یابی پایدار باید مورد تجلیل و تحسین قرار گیرد.» اما برای استانداردسازی تلاش‌های برچسب‌گذاری اخلاقی خود در بازارهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، زمان می‌برد.»



برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۴-۰۴-۰۹ ۲۰:۴۳:۰۹
عناوین بصورت هشتگ: #شکلات #کریسمس #اخلاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *