در سالی که قبلاً سالی به یاد ماندنی برای بخش شیرینیپزی بوده است، آخرین پیشرفت کلیدی که سرفصلهای رسانههای جهانی را به خود اختصاص داده است، ظهور شکلات نسل دوم بری کالباوت بوده است.
این کسبوکار که مقر آن در سوئیس است، نوآوری جدید خود را با سر و صدای زیادی در یک رویداد ویژه که هفته گذشته در ونیز برگزار شد، راهاندازی کرد، که با توجه به سطح قابلتوجهی از سرمایهگذاری و سالها تحقیق در مورد ایجاد آن، سرمایههای زیادی بر روی ثروت آن سوار شده است.
همانطور که این شرکت فاش کرد، یکی از ویژگی های اصلی آن توانایی ارائه ۵۰ درصد کاهش سطح قند برای هر دو نسخه شیری و شکلات تلخ آخرین نسخه آن است – که به طور سنتی برای بسیاری از تولیدکنندگان یک نقطه گیر کلیدی بوده است. پیش از این، تعدادی از تولیدکنندگان و برندهای بزرگ منتشر شده بودند که ادعا میکردند تا حدود ۳۰ درصد کاهش قند دارند – اما شکستن موفقیتآمیز این نقطه عطف اخیر در میان چالشهای بزرگ پیش روی مواد غذایی و نوشیدنیهای گستردهتر، در واقع یک دستاورد فنی قابل توجه است. بخش در همه جبهه ها
تولید شیرینیپزی تلاشهای قبلی متعددی را برای ارائه انواع کمشکر به بازار بینالمللی پوشش داده است، با توجه به نستله و موندلز به این چالش، اما در حقیقت، پیشنهاد جدی کمی مبنی بر اینکه این محصولات از محبوبیت آنها فراتر رفته است وجود دارد. معادلهای «شکر کامل» اغلب با درجهای از سوء ظن از سوی مصرفکنندگانی مواجه میشود که عادت دارند غذاهایشان را بسیار شیرین ببینند.
با این حال، بر خلاف این نظر، این واقعیت غیرقابل انکار و به ویژه نگران کننده وجود دارد که بریتانیا، مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان، همچنان با بحران چاقی مقابله می کند که مصرف بیش از حد شیرینی و تنقلات نقش خود را در آن ایفا کرده است. بنابراین تولیدکنندگان به درستی می گویند. اکنون در تلاش برای ایجاد تفاوت هستیم – اما این یک خیابان بسیار دوطرفه است – اگر خریدهای واضح یا پایدار کمی از سوی خریداران وجود داشته باشد، این یک مشکل کلیدی است.
اما واقعاً امیدهای زیادی برای واریته نسل دوم Barry Callebaut وجود دارد، که همانطور که توسعه دهندگان آن توضیح دادند، از زمان برداشت به بعد، تا تخمیر و برشته شدن، تحت مطالعه قابل توجهی قرار گرفته است تا بهترین طعم های طبیعی ممکن را نشان دهد. تا چه حد این در واقع به معنای فرآیندهای تولید پایدارتر است، به سختی می توان دقیقاً در این مرحله کمیت کرد.
هنوز به طور رسمی توسط برندهای بزرگ شیرینی سازی مورد استفاده قرار نگرفته است، اما اگر موفقیت شکلات روبی (که به عنوان چهارمین شکلات رسمی شکلات نامیده می شود) که در ابتدا در پایان سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، قابل قبول است، پس نرخ نهایی پذیرش قابل توجه است. البته سؤالات دیگری نیز وجود دارد، از جمله این که اکنون این روشهای تولید معمولی «نسل اصلی» کجاست و چگونه این روشها در کنار خط تولید شیرینیپزی جدید شرکت که در چندین درجه از محتوای کاکائو در دسترس هستند، قرار میگیرند.
بنابراین، بسیار جالب خواهد بود که ببینیم صنعت و مصرف کنندگان به طور کلی چگونه در هفته ها و ماه های آینده به این جدیدترین شرکت کننده، که به عنوان یک «تغییر پارادایم» در تولید شکلات مورد ستایش قرار گرفته است، واکنش نشان می دهند. که به وضوح از زمانی که برای اولین بار در قرن نوزدهم به شکل نوار ساخته شد تا حدودی پیشرفت کرده است. به نظر می رسد که اگر این بخش چشم انداز جسورانه توسعه محصول خود را بپذیرد، کاربرد علم در قرن بیست و یکم می تواند بخش را به سمت و سویی جدید و چشمگیر سوق دهد.
نیل بارستون، سردبیر، تولید شیرینی
در تماس باشید (ایمیل محافظت شده) یا از طریق شبکه های اجتماعی: @laserstudio_ir
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۳-۱۲-۲۴ ۰۲:۳۰:۲۰
عناوین بصورت هشتگ: #یک #چشم #انداز #جدید #جسورانه #برای #شکلات #نسل #دوم #بری #کالباوت