همانطور که جوامع در سراسر جهان برای جشن عید پاک در این آخر هفته در سراسر جهان مستقر می شوند، مسلم است که فرصت های زیادی برای تأمل در رویدادهای تاریخی سال گذشته وجود خواهد داشت.
بدون شک یکی از چالش برانگیزترین مشاغل در مشاغل بسیاری از افراد بوده است، صرف نظر از هر بخشی از کسب و کار که در آن هستید، و صنعت شیرینی سازی نیز در بحبوحه همه گیری همه گیر از این امر مستثنی نیست.
حداقل در بریتانیا، این دومین سال متوالی خواهد بود که این مناسبت فصلی کلیدی به دلیل بسته شدن عمده خردهفروشیها و محدودیتهایی که ناظران را بر آن داشته است پیشبینی کنند که فروش در این بخش میتواند حدود ۱۰ درصد با توجه به مصرفکنندگان کاهش پیدا کند، مختل میشود. ناتوانی در دسترسی به فروشگاه های شیرینی پزی (به غیر از سوپرمارکت های بزرگ)، که به وضوح بر دسترسی بالقوه تولید کنندگان در این بخش تأثیر می گذارد.
با این حال، همانطور که قبلاً گزارش دادهایم، بارقههای امیدی در این صنعت وجود داشته است، که تا آنجا که به ایالات متحده مربوط میشود، حداقل در سال گذشته افزایشی در فروش عید پاک ۲.۴ درصد به ثبت رسانده و به ۴.۱ میلیارد دلار رسیده است که قنادیهای ملی انجمن معتقد بود که نشانه ای قوی از انعطاف پذیری برای این بخش در حال حرکت به سال ۲۰۲۱ است.
با تاکید بر این موضوع، تولیدکنندگان کلیدی از جمله Ferrero، Mars، Mondelez، Hershey و Nestlé همه تلاش خود را برای جمع آوری آخرین محصولات خود برای این فصل انجام داده اند – با تحلیلگران بازار که به ویژه در سال جاری، برخی از شرکت های شیرینی پزی پیشنهادات پیچیده تری را برای هدف قرار دادن محصولات قنادی ترجیح داده اند. مصرف کننده بزرگسال، به جای پیشنهادات کلاسیک کودک محور که قبلاً بسیاری از راهروهای شیرینی پزی عید پاک را در فروشگاه ها تشکیل می دادند.
این منجر به ارائههای گرانقیمت قابلتوجهی در بریتانیا از شرکتهایی مانند Fortnum و Mason، با Sailboat Ester Egg و طرحهای به همان اندازه شیک از قبیل Ferrero، Prestat، Hames Chocolates، و Love Cocoa شده است که محصولات درجه یک را ارائه میکنند. ظاهراً با جمعیتی درگیر است که هدف آن راضی نگه داشتن کل خانواده به جای جوانترین اعضای آن است.
تا آنجا که به بزرگترین بازار تکشیرینی دنیا مربوط میشود، حداقل چند تا از بزرگترین برندها حداقل تا حدی با اروپا در ظاهر تمرکز بر انتشار محصولات عید پاک خود در پرتو بحران ادامهدار کووید، از جمله Hershey، که از بین رفتند، منعکس شدهاند. ولنتاین و عید پاک آن در ژانویه راه اندازی می شود.
همچنین نشانههای دلگرمکنندهای در بازار گیاهخواری وجود دارد مبنی بر اینکه محصولات جدید راه خود را به بازار باز کردهاند – همانطور که این هفته با Plamil Foods اینجا در کنت در بریتانیا و مارکهای دیگر از جمله Moo Free Chocolates و گیاهان جدید صحبت کردم. شرکت HiP نیز از سری متمایز خود برای بازار شیرینی پزی رونمایی می کند.
اگرچه واضح است که نسخه جدیدی در بحبوحه همهگیری منتشر شده است، اما شاید اجتنابناپذیر باشد که بحران کووید به طور اجتنابناپذیری بر وسعت محصولات بالقوهای که میتوانستند راه خود را به بازار پیدا کنند اگر در زمانهای آرامتر بودیم، تأثیر گذاشته باشد. با از دست دادن قابل توجه رویداد کلیدی ISM در کلن در ژانویه امسال (که همچنان موفق به برگزاری یک مسابقه محصول جدید همانطور که هفته گذشته گزارش کردیم)، تولیدکنندگان به شدت فاقد آن نوع زمینه های آزمایش سنتی هستند که چنین لذت بخش و ارزشمند بوده است. ویژگی صنعت ما
با بازگشت به بریتانیا، در حالی که فروشگاهها به دلیل همهگیری تا بعد از عید پاک باز نمیشوند، خردهفروشان بار دیگر درآمدهای قابل توجهی را از دست خواهند داد – از جمله درآمدهای حاصل از شیرینیپزی و تنقلات که فصل را به دومین دوره مهم سال در بسیاری از شرکتها تبدیل کرد. چشم، برای بسیاری از آنها شرایط سختی است.
با این حال، رونق تجارت آنلاین که دقیقاً در همه چیز از بازارهای صنایع دستی گرفته تا گروه های عمده شیرینی پزی دیده شده است، به نظر می رسد به روند فوق العاده قوی که در طول سال گذشته به آن اشاره شده است ادامه خواهد یافت – به این معنی که عید پاک امسال ممکن است هنوز ادامه یابد. با وجود چالش هایی که در سرتاسر بازارهای جهانی پدیدار شده اند، برخی نتایج به طرز شگفت انگیزی مثبت هستند.
نیل بارستون، سردبیر، تولید شیرینی
در تماس باشید (ایمیل محافظت شده) یا از طریق شبکه های اجتماعی: @laserstudio_ir
برگرفته و ترجمه از confectioneryproduction
منتشر شده در لیزراستودیو در ۲۰۲۳-۱۲-۲۴ ۱۱:۳۴:۳۶
عناوین بصورت هشتگ: #امیدهای #شیرینی #پزی #عید #پاک #ممکن #است #با #رشد #خرده #فروشی #آنلاین #تقویت #شود